Reviews
A-Zcv: solos&group shows / prizes and collections / reviews / collaborations / education & jury / published work / wide-scope cv in NL
Karin Arink
(Delft, 1967)
lives and works in Rotterdam, the Netherlands
reviews & texts on my work (all in Dutch; EN= (also) in English):
2024
[nieuwsbericht over winnen Abramsen sculptuurprijs in Metropolis M][https://metropolism.com/nl/nieuws/karin-arink-wint-de-per-abramsen-sculptuur-prijs-en-krijgt-expositie-in-beelden-aan-zee/]
[Dit is mijn lichaam - op atelierbezoek bij Karin Arink in Mister Motley Magazine][https://www.mistermotley.nl/dit-is-mijn-lichaam-op-atelierbezoek-bij-karin-arink/] 23 januari 2024 interview / studio visit by Alex de Vries
2023
- interview by Marjan Overdijk in Museum Beelden aan Zee Magazine 37 najaar 2023, pages 22-23 - in relation to my solo ‘Hollow Grounds’ 2 Feb - 1 April 2024
2023
- solo Anningalof mentioned in short article Museumtijdschrift
2022
- mentioned in article on Groot Rotterdams Atelier Weekend in De Kunstbode, with photos by Aad Hogendoorn
- ‘bed satin tangle (for Peyron)’ shown in Museo Pecci I and visible on one of the photos in this museum review ‘A radical space for art and architecture …
2020
- publication with ao text on my work for the exhibition ‘Mirrors of Time’ in Castle d’Asprémont-Lynden Oud-Rekem Belgium, curated by Annemie van Laethem and Eric Roux with a new selection of VerteerWezens
2018
- review in Dutch on my contribution to ARS LONGA VITA BREVIS in Rijksmuseum Twente > see Controle & Loslaten
2017
- text by Yasmijn Jarram (curator) on ‘How to disappear completely’ group show in De Garage Rotterdam
2016
- Liorah Hoek, text for the catalog accompanying my solo at Club Solo 2016
2015
Dutch article by Alex de Vries ‘De sculptuur in het lijf’ for Mister Motley magazine
mentioned in museum text accompanying ‘In Search of Meaning’ 17 January 2015
2013
- Andres Schnell, ‘Die Bekleidung als theoretische Option’ on my solo ‘Kooi/Käfig’ in K’strich 2013
2012
- my artist novel ‘S. The Bearer of STATE’ becomes part of the [collection of M hka b}(http://ensembles.mhka.be/items/5455) via the BookLovers project
2011
various reviews on the duo exhibition ‘Kleider machen Kunst’ 2011, a.o.
- Sigrid Schuer, ‘Kleider machen Kunst’, in Süddeutsche Zeitung, August 2011
- Jan Zier, ‘Unbestimmt Associativ’ TAZ (Die Tageszeitung) 20./21. August 2011
- Johannes Bruggaier, ‘Berürhrt und weggedruckt - Werke von Karin Arink und Reinhold Engberding im Gerhard Marcks Haus’ in Kreiszeitung.de, 18-08-2011 online German review of Kleider machen Kunst, Gerhard Marcks Haus 2011
2009
- Keramiek Magazine, jan 2009
2008
- Marina de Vries in De Volkskrant, 19 augustus 2008 on my retrospective States of Self in Schiedam: http://www.volkskrant.nl/recensies/kunsttips/article1057322.ece/Het_lichaam_als_arena_van_emoties
- Maria Trepp op de volkskrant blog http://www.volkskrantblog.nl/bericht/216364
- Frits de Coninck in Het Financieel Dagblad, 23 augustus 2008 ‘Ik besta waar jij me aanraakt’
- Kees Keijer in M/useum Tijdschrift nr.6, sept/oct 2008
- Suzanne Kluver, 8weekly, online magazine voor jongeren, 14 september 2008 http://www.8weekly.nl/index.php?art=6645
- Machteld Leij, Tubelight 58, sept/okt 2008 review of my solo ‘Karin Arink - States of Self 2008
- Vivian de Gier, p 79 Opzij nr.10, oktober 2008
2006
- Sandrine van Noort ‘De verbeelding van het innerlijk domein’ (over de solo ‘IN/DIFFERENCE’) Haarlems Dagblad 6-6-2006
- Ruud van Capelleveen ‘Manifold Mumbag’ Dutch review of ‘Manifold Mumbag and fragments of the white visions’ in De Pont 2006
- text accompanying my solo in the Projectroom De Pont 2006
2004
- Jose Boyens ‘Karin Arink’, Beelden, nr 4-2004
- Anne Berk in cat. ‘Bodytalk - de nieuwe figuratie in de nederlandse beeldhouwkunst van de jaren negentig’, Museum Beelden aan Zee / Waanders Uitgevers, 2004 ISBN 90-400-8933-7
- Jurriaan Benschop, ‘Het hart ontbrekend. Over het werk van Karin Arink’, Ons Erfdeel nr.2 april 2004
2002
- Anne Berk,‘BODYTALK’, Kunstbeeld nr 10, oktober 2002
- Nicole Theeuwes, in Bulletin Stedelijk Museum Schiedam juli-augustus 2002
2001
- Alice Smits, in catalog ‘SQUAT’, SMART papers, Smart Project Space Amsterdam, NL
2000 (E)
- Nicoline Wijnja, ‘Lichaamsflarden’, Parool, 13/4/2000
- Monica Aerden, ‘Vroeger maakte ik het altijd iets te vol’, Haarlems Dagblad, 20/4/2000
1999
- Sandra Smallenburg, ‘Arinks textiele beelden pronken als draperieën’, NRC Handelsblad, 1999
- Paolo van de Velde, ‘Karin Arink ontdekte in Japan de animatie’, De Telegraaf, 26/1/1999
- Gerrit van den Hove, ‘Lichamen als uiting van een gemoedstoestand’, Brabants Dagblad, 23/1/1999
1998
- Wilma Sütö, in cat. ‘NL’, Stedelijk Van Abbemuseum, Eindhoven, 1998 (E)
1997
- Gabriella Gatto, ‘Le donne, l’arte, i vestiti’, Glamour, oktober 1997 (Italian)
- Anne Berk, ‘het lichaam binnenste buiten’, Kunstbeeld nr 10, oktober 1997
- Janneke Wesseling, ‘Doordrenkt van vergankelijkheid’, NRC Handelsblad, 12/9/1997
- Jhim Lamoree, ‘Gehavend lichaam’, Parool, 29/8/1997
1996
- Din Pieters, in cat. ‘De Muze als Motor II’, Stichting De Pont, Tilburg, 1996 (E)
- Karin Spaink, reaction on my work, for article > links for a dialogue between us in the Going Places series (programmed by Liorah Hoek, Marijn van der Waa, ed al) at De Unie Rotterdam NL, part of NEsTWORK’s programme for Manifesta 1.
1995
- Marina de Vries, ‘Het onderwerp is de mens, punt’ Parool, 2/12/1995
- Din Pieters?, ‘Karin Arink’ NRC Handelsblad 8/12/1995
- Janet Koplos, ‘Art in the lowlands’, Art in America, 1995 (E)
- Wilma Sütö, ‘Kadavers belichamen een onvervuld verlangen’, De Volkskrant, 16/2/1995
- Riet van der Linden, ‘Macabere wezens met een eigen leven’, Opzij, februari 1995
1994
- Desiree Meulenbroek, ‘Gevallen engelen van Karin Arink’, Eindhovens Dagblad 2/4/1994
- Liorah Hoek, ‘Gedachteloos voortbestaan’, Tanya Rumpff /Jan Mets, Amsterdam, 1994
- Din Pieters, ‘Karin Arink’, Metropolis M, nr. 3, 1994
- Elly Stegeman, in cat. ‘Six Projects’, Stedelijk Van Abbemuseum, Eindhoven, 1994 (E)
1993
- Wilma Sütö, ‘In de geile ban van het lichaam’, De Volkskrant, 29/4/1993
1992
- Leontien Coelewij, ‘Eight artists’, in cat. ‘Prix de Rome 1992; Sculpture/ Art in the open’, Museum Fodor, Amsterdam, 1992 (E)